Co warto wiedzieć o soczewkach kontaktowych?
7 października 2022Żyjemy w społeczeństwie, którego większość boryka się z mniejszymi bądź większymi wadami wzroku. Nie zawsze wymagają one korekcji (np. niewielki astygmatyzm), jednak mimo wszystko...
W branży modowej panuje ogromna konkurencja, nie tylko w obszarze naziemny, ale także, a może przede wszystkim, online. Największe spośród internetowych butików stanowią inspirację dla pozostałych podmiotów z branży i skutecznie narzucają trendy. Należy jednak wziąć pod uwagę fakt, że swoboda poruszania się po sieci sprawia, że przyciągnięcie i zatrzymanie klienta jest w tym przypadku niezwykle trudne. Asortyment i ceny to jeszcze nie wszystko. Aby móc wejść na szczyt i utrzymać się na nim, potrzebna jest skuteczna promocja sklepu internetowego z branży odzieżowej.
Warto podkreślić, że wypromowanie sklepu internetowego z branży modowej nie jest łatwym zadaniem. Wynika to ze specyfiki oferowanego asortymentu, który w tym przypadku jest nie tylko szeroki, ale i głęboki, jak i z oczekiwań samego klienta, co do tego typu punktów. Jak zatem poradzić sobie z tym zadaniem?
O ile w wielu przypadkach, pozycjonowanie na podstawie ogólnych fraz kluczowych ma bardzo dużo sensu i sprawdza się doskonale, to w przypadku odzieżowego sklepu online, taka strategia nie ma szans powodzenia. Wynika to z prostego faktu - frazy kluczowe typu long tail znacznie lepiej trafiają w intencje klientów. Weźmy za przykład kurtkę. Fraza "kurtka z kapturem" jest wyszukiwana znacznie częściej niż choćby "kurtka z kapturem pikowana Hugo Boss". Jednak w pierwszym przypadku, klient najprawdopodobniej nie jest nastawiony na zakup, a na rozeznanie. W drugim przypadku, mamy do czynienia z klientem o jasno sprecyzowanych intencjach i z konkretnymi preferencjami zakupowymi. Szansa, że w drugiej sytuacji, wizyta w sklepie zostanie zakończona zakupem, jest nieporównywalnie większa.
"Długie ogony" mają jeszcze jedną zaletę - ze względu na mniejszą konkurencyjność, doprowadzają do szybkiego wygenerowania ruchu i w konsekwencji - ułatwiają zajęcie pozycji w topowej dziesiątce.
W sklepach z branży modowej, pierwsze skrzypce grają zdjęcia. Skończyły się już czasy, kiedy klient zadowalał się fotografią ciuchów ułożonych na stole. Warto postawić na konwencję artystyczną z udziałem modeli. To inwestycja, która szybko przełoży się na zyski.
Nie należy zapominać o parametrach plików. Im cięższe zdjęcie, tym wolniej ładuje się strona. 200 KB to górna granica dla jednego pliku.
Zdjęcia odgrywają istotną rolę w pozycjonowaniu e-sklepu. Odpowiednio skomponowany opis, właściwy tytuł, przyjazny URL, nazwa pliku i atrybut ALT - nie należy o tym zapominać. Promocja sklepu internetowego z branży modowej - opisy i content marketing
W sklepie online nie ma sprzedawcy, który mógłby doradzić i wyjaśnić poszczególne parametry produktu, Dlatego ważne jest, żeby opisy uwzględniały wszystkie kluczowe cechy asortymentu, nie tylko rozmiar. Warto rozważyć wprowadzenie sekcji blogowej. Dla klientów, ma to ogromne znaczenie, pozwala bowiem zgłębiać wiedzę na temat interesującej ich dziedziny i poznawać nowe trendy. W ten sposób, tworzy się przywiązanie klienta do sklepu - za każdym razem, gdy dana osoba pomyśli o kwestiach związanych z modą, w pierwszej kolejności zajrzy do sklepu, który zapewni jej nie tylko odpowiednio szeroki asortyment, ale i dostęp do wiedzy.
Druga kwestia to pozycjonowanie. Umiejętnie prowadzony blog, z unikalną treścią, z linkowaniem wewnętrznym i z właściwie wykorzystanymi frazami kluczowymi, to niezwykle ważny element kampanii SEO.
0Komentarze